Gespreksvaardigheden
Veiligheid, kaders en werkelijk contact zijn de basiselementen die thuishoren in elk gesprek dat een vertrouwenspersoon voert met een melder. Maar hoe creëer je veiligheid, wat moet je doen, of juist laten om veiligheid te bieden? Wat zijn kaders en hoe praat je erover met een melder? Hoe weet je dat je echt contact hebt met degene tegenover je? Hoe zorg je ervoor dat je echt kunt luisteren naar de klacht?
Je leert hoe jouw gedrag het gevoel van de melder beïnvloedt en een gesprek in te kaderen, zodat de melder precies weet wat hij/zij kan verwachten. Je leert hoe je het contact kunt verdiepen, een wezenlijk contact tot stand kunt brengen en op natuurlijke wijze richting te geven aan het gesprek.
NB er komt ook een 2-daagse variant van deze bij-/nascholing.
De inhoud van de bijscholing
Aan de orde komt:
De competenties die je tijdens de training ontwikkelt, hebben betrekking op twee van de drie kerntaken van de vertrouwenspersoon: ‘Opvang en begeleiding’ en ‘Gevraagd en ongevraagd adviseren’.
Certificaat
Deelnemers ontvangen een certificaat als zij 100% van de tijd aanwezig zijn geweest en het cursusgeld is voldaan. Het certificaat kan, door vertrouwenspersonen die bij Hobéon SKO geregistreerd staan, ingediend worden voor herregistratie (8 PE-uren). Mediator en geregistreerd in het MfN register? Informeer naar de mogelijkheden. Als het mogelijk is, geldt een meerprijs van € 69,50 exclusief btw voor aanvraag van PE-uren.
Duur
De workshop duurt een dag (ochtend en middag).
Gespreksvaardigheden
Voldoet aan de Kwaliteitscode voor Opleidingsinstellingen voor Kort Beroepsonderwijs.
- Lesmateriaal inbegrepen
- Inclusief verblijfskosten
- Bewijs van deelname
- Inclusief hand-out
Profiteren van de combideal? Schrijf je gelijktijdig in voor twee bijscholingsdagen uit het aanbod en ontvang 10% korting. Om van dit tijdelijke aanbod gebruik te maken kun je contact met ons opnemen.